söndag 24 juni 2012

Tid för egenträning

Hela dagen har jag gått och tänkt på kvällens kettlebellpass. Kände mig lite trött, men samtidigt utvilad tack vare 10 timmars sömn och eftersom gårdagen inte innebar någon styrketräning utan endast 10 km löpning. Tänker på RKC hela tiden nu och är löjligt rädd för att bli övertränad nu det sista, men är minst lika rädd för att sklappna av och tappa träningen helt. För att hålla mig till saken, så kändes det skönt men jobbigt att hålla passet ikväll.

Tog mig iväg till Sportlife partille i god tid för att kunna förbereda mig inför passet, men så fort jag kom dit kände jag att något var fel...Precis, det var ingen kettlebells. Sommarschemat kickade igång denna vecka, men eftersom mina 4 andra klasser ligger kvar på samma tid och plats tänkte jag inte på detta utan trodde det var först nästa vecka som detta passet skulle försvinna från schemat. Väl på plats körde jag ett eget träningspass vilket blev riktigt bra! Hade egentligen ingen plan förutom att jag ville träna helkropp med fokus på underkroppsövningar och testa lite nya TRX-övningar jag funderat över. Blev följande:

Uppvärmning
Squats Olympic bar - 3x8 65 kg
Utfall med hantal - 3x8/ben 30 kg
Active exercises mellan set: Axelpress fram/upp med 10 kg viktplatta och knäböj + hopp upp på bänk.
Pullups 3 x max
TRX övningar i crikel (2 x 12 reps/övn). Blandade alla möjliga slags övningar här, bland annat nya favoriten TRX-burpee, men även sidoböjningar, oblique swings, chestpress, reversed flyes och bakåtböjningar. 
Monkey bar - 2 varv
Handstående - 3 x max
Overhead squat- olympic bar
Draken - olympic bar
100 Burpees (4 x 25)
Stretch  


Har varit så sjukt skönt att vara ledig de senaste 3 dagarna, har verkligen haft fullt upp fram tills i fredags och vilan var otroligt välbehövlig. De senaste dagarna har jag sovit ikapp lite sömnbrist, lagat och ätit mycket mat, tränat lagomt och varit utomhus med hundarna mycket. Igår blev det även ett mysigt biobesök med sambon :) 


NU känner jag mig redo för RKC. Bring it. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar