torsdag 7 juni 2012

Personlig tränare OCH verksam Dietist ?!

Genomfört dag 2 på PT-utbildningen! Idag var det mera praktiskt än gårdagen, vilket uppskattades av alla. Det vill säga tills passet började...

Om syftet var att knäcka oss, mission accomplished. Det var ett av de tuffaste fyspassen jag varit med om och inkluderade en drös med armhävningar, plyometrik, pressar och mjölksyrauthålighetheten sattes på prov... Ett svettigt pass som verkligen gav oss mersmak för yrket som personlig tränare. Dessutom har vi pratat mycket om försäljning och marknadsföring, vilket var mer intressant än jag trodde. Vi har även jobbat praktiskt med PT rollen och hur man korrigerar teknik på ett effektivt sätt. Ihop med RKC-utbildningen som jag ska gå i sommar kan det här faktiskt bli en riktigt rolig sysselsättning och jag utvecklas verkligen inom min egen träning och teknik.



Jag kommer troligen inte satsa 100 % på träningsbiten. Anledningen? Jag har fått en dietisttjänst! Okey då, ett vikariat på strax under 5 månader, men jag ser det ändå som en seger! Jag kommer jobba som dietist i Borås och kommer bland annat jobba gentemot BVC men även ha små patienter på 0-6 månader :) Börjar med att gå bredvid nu i Juli och sedan börjar tjänsten (80 %) i september och sträcker sig till årsskiftet.

Förhoppningsvis kommer barnen oftast vara gladare än så här!

Sommaren kommer bli hektisk har jag konstaterat. Förutom att gå klart PT-utbildningen, ev jobba med det och hålla igång mitt företag har jag har även inplanerat en till spännande instruktörsutbildning (mer info inom kort!) och kommer hålla ännu en rolig Junior Yoga utbildning, ev. en kostrådgivareutbildning samt lite föreläsningar. Det är mycket som händer och jag medger att det stressar mig lite...
MEN, det ger mig även ett leende på läpparna!

Se möjligheterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar