onsdag 20 juni 2012

Personlig Tränare, Ömma underarmar och Superkompensation


Jag känner inte längre någon överhängande stress och känsla av att tiden inte räcker till. Sak på sak från min agenda börjar bockas av. Missförstå mig inte, allt jag har haft för mig de senaste veckorna har varit hur roligt som helst, men jag har haft liiite för många bollar i lufte. Som tur är har allt gått riktigt, riktigt bra :)

Gårdagen bestod av examinationer under hela dagen på PT-utbildningen. Vilket fantastiskt gäng vi var som gick utbildningen, riktigt bra kämpat allihop! Jag hoppas att vi håller kontakten och ses snart igen. Utbildningen har varit lärorik och givande, är riktigt sugen på att starta igång med PT nu i sommaren, tror absolut att jag kan kombinera yrket med allt annat jag sysslar med. Avslutade gårdagen med att instruera yoga och ett kettlebell-specialpass.

Dagen bestod av upplärning på nya dietistjobbet i Borås, riktigt kul! Känner dock av i kroppen att det har varit mycket träning och när jag kom hem vid sextiden knde jag inte allt för att träna.... Men det blev ett gott pass ändå! Självklart är jag på mycket bättre humör nu.

Det blev TGU, clean och press, marklyft och snatchtest (100 reps 04:15 sek, yay!). Jätteskönt pass, men blev förvånad över hur trött jag blev i underarmarna efter snatchtestet... Får se till att min massör ger underarmarna en omgång i morgon.




Nu blir det lugnare på träningsfronten, 8 dagar kvar till RKC och det är dags för all träning jag lagt ner dom senaste veckorna att ge resultat. Mat, vila och aktiv återhämtning ska förhoppningsvis ge mig superkrafter tills nästa helg.


Glad Midsommar!

2 kommentarer:

  1. Klart vi får hålla kontakten Sierra :) Smakade bullarna bra efter examinationen förresten? ;)

    Hoppas det går bra för dig i Borås. I Göteborg vet jag att du sköter dig!

    Kram Danne

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var superdupergoda! Tack så mycket, ska försöka sköta mig lika bra i bägge städer :) Hör av dig om du är sugen på ett kb-pass någon dag i veckan! Vi ses :)

      Radera