lördag 9 juni 2012

Kettlebells and Crossfit

Vilken dag!

Hade äran att få spendera en hel dag med Shawn Gillies.

Shawn är en fantastisk duktig PT/sports coach som höll kettlebell och crossfitdelen av utbildningen jag går. Eftersom jag tränar och instruerar en hel del kettlebell utifrån RKC stilen, visste jag inte vad jag skulle förvänta mig då Shawn sysslar en hel del med "Soft style".

Lyckligtvis var det otroligt givande. Shawn har ett helhetstänk och gav flera bra argument till att använda olika metoder vid olika tillfällen och olika individer. Han är även otroligt duktig på crossfit och hur det tillämpas på bästa sätt för att uppnå de resultaten man vill ha. Shawn arbetar på Apartment Fitness vid Linnéplatsen som PT och är även utbildare.

Vi tränade i princip hela dagen (Bra förberedelse inför RKC!) och varvade det med intressanta diskussioner om träning. Körde igenom en hel del roliga WOD:s (Ni som brukar gå på mina kettlebellklasser kommer få testa på en del av dem!) och det var nyttigt att få höra någon annans ord för att beskriva kettlebelltekniker.

Gick därifrån med ett leende på läpparna och en hel del ny träningsinspiration, både för min egen träning men även för mina gruppträningsklasser och framtida PT-klienter. Avslutade med en kort kurs i Bindvävsmassage vilket jag verkligen kommer ha nytta av!

Lite go (läs: smärtsam) vadmassage

Allt som allt gör det ingenting att min kropp värker från insidan ut och att det känns som om jag bombarderats med information utan att veta var jag ska placera det. Det är sådana här dagar som får mig att minnas varför jag tränar och aldrig nöjer mig.

Så länge det finns människor så finns det inspiration att hämta. Man blir (tack och lov!) aldrig fullärd :)


TRÄNINGSGLÄDJE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar