onsdag 6 juni 2012

Tidsbrist

Har fått smaka på tidsbristens effekt på träning. Har haft besök i över 1 vecka nu och då prioriterar man helt enkelt lite annorlunda, vilket på ett sätt varit skönt och avslappnat. En positiv effekt av att inte kunna träna vad och när jag vill är att jag njuter sååå mycket mer av träning, mjölksyrakänningar och svett ;) I dagsläget går jag en PT-utbildning, vilket också påverkan "min" träning. I tisdags hade jag dock lite extra tid, som så klart spenderades på gymmet!



Lyckligtvis kan man träna hårt och effektivt med 
det här fantastiska redskapet!



Hittills i veckan har jag tränat:

Måndag - Tog med mig 16 kilos klotet till gymmet och körde ett kort KB-pass.

Clean och press - 5 x (1,2,3) h/v
TGU - 8 st
Pistols - testade med klot! Gick med höger men ej vänster. Körde även pistols med kroppsvikt.
Swingar - ca 100 reps
Snatch: teknik
Planka, sidoplanka, sidopress
Rörlighetsövningar



Tisdag - Tre pass totalt
  •  Kort morgonpass med Adam: 
100 burpees (dag 1 på utmaningen 100 burpees om dagen fram till midsommar!) 
100 snatch
Variationer av Planka
25 Pullups 
TGU
Kräk-jobbigt och sjukt effektivt!
  •  1 km löpning vibram på löpband sedan tog vaderna slut. 30 min 1-minutsintervaller på crosstrainer
  • 75 min yoga på Sportlife Almedal

Ja, ja. Nog tjatat om det. Ska gnälla mindre och palla mig ut på ett löppass med Zigge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar