lördag 25 augusti 2012

Mark och Snatch

Det får bli mer om kost en en annan dag. Det här är ju trots allt en blogg om rörelse.

Idag har jag varit med och observerat på en introkurs till kettlebells med fokus på marklyft, swing och säker träning, mycket lärorikt. På kvällskvisten blev det ett härligt pass på gymmet hemma i Kviberg, inspirerat av dagens teknikgenomgång av marklyft.

Uppvärmning: Crawl från hindi squat till planka, hund/kobra, töjning.
TGU 1/1 14 kg

Marklyft
77.5 kg:  8 reps
97.5 kg: 5 reps
87.5: 5 reps
77.5 13 x (5 reps)
Flyttad vikt: 5862 kg

Kändes riktigt bra idag, mer kontakt med golvet och högre anspänning i sätet vilket gjorde att rörelsen kändes mer sammanhängande. Skönt.

Snatch (inspirerat av VO2 max-protokollet)
Vikt: 14 kg
Hastighet: 6 snatch/15 sekunder på höger. 15 sekunder vila. 6 snatch/15 sekunder på vänster.
Längd: 20 minuter.
Antal snatch: 240
Flyttade vikt: 3360 kg

Hade endast tänkt köra i 10 minuter, men kände mig ovanligt fräsch i kroppen idag så jag körde på igen :)

Press/Front squat (varannan)
Har inte pressat på länge och känner att vänstern blivit lite svagare så jag körde lite lätta pressar idag. Dock kändes de inte så lätta. Gjorde varannan front squat, varannan press, 5 av varje på höger respektive vänster. Detta gjorde jag tre omgångar.

Rörlighet
Windmill 14 kg 2/2
Stretch, fokus bakåtböjningar

Riktigt bra känsla idag. Inspirerad!



Bild från TSC i våras! 120 kg. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar