lördag 11 augusti 2012

Junior Yoga och Snatch

Denna helg håller jag en Yogautbildning i Kungsbacka. Träffade de framtida Junior Yoga-instruktörerna idag och käörde dag 1 i grundutbildningen. Gösses vilka goa och begåvade människor, utbildningen kommer att gå som på räls!

Idag stod även kettlebellsnatch på schemat. Och vilka grymma snatch det blev!

Körde 8/8 * 10 med 20 kg klotet. Har den senaste tiden känt att snatch är riktigt tungt... Får upp världens flås och har helt enkelt känns mig ur form fysiskt, men samtidigt tycker jag att jag har utvecklas tekniskt. Men idag gick det lättare, hyperventilerade som vanligt efteråt, men hade inte lika mycket dödsångest under tiden ;) Har endast klarat protokollet 7/7 förut, så det har äntligen skett en förbättring!

Så här såg hela passet ut:

Uppvärmningsflöde
Planka (här kände jag träningsvärk från gårdagens pass på kbc, "heels on wheel" övningen var GALEN)
Turkish Get-up 2 per sida (20 kg)
Swingar 10 st
Snatch (20 kg) 8 höger/8 vänster varje gång gymbossen pep (den var inställd på 1 minut * 10). Totalt 160 reps under 10 min.
Teknik backsquats
Teknik sumodeadlift (enligt gårdagens teknikgenomgång av Fredrik, har en hel del grejer att jobba på)
Goblet squats (20 kg) 3 * 8
Enarmsrodd kb (20 kg) 3 * 8/sida
Sidolyft (20 kg) 3 *8/sida
Lite handstående, brygga och några pistols på skoj mellan set.

Nu blir det att njuta lite av solen! Bjuder på lite RKC bilder och film!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar