fredag 24 augusti 2012

Muscle - up

Har haft en del motgångar denna vecka på träningsveckan, både inflammation i tandköttet och smärta i intercostalmusklerna. Idag mådde jag bra, men bestämde mig ändå för att ta det lugnt. Blev en löptur i VFF på asfalt följt av lite lek på kettlebell center.

Har varit riktigt sugen på att klara av att utföra en så kallad muscle-up i ringar. Har kollat runt på lite klipp på youtube samt kikat på en bra tutorial på sidan beast skills , men inte vågat testa. Idag fick jag dock stöd av ett härligt gäng på KC och lyckades utföra övningen, vilken härlig känsla! Tack!


Här ser ni filmen på ett av mina muscle-ups, jag klarade 4 repetitioner och den här var inte den fulaste, men heller inte den snyggaste rent teknisk. Jag bjuder på den roliga mimiken (jag är livrädd!), pikén och skakningarna.

Nästa mål i sikte: Enarmspullups. There, I said it.

Efter träningen blev det sushi, nya favoritstället: Ebay vid Redbergsplatsen - gudomligt! Sushin bokstavligen smälte i munnen och de har sjögrässallad. Efterrätt: Sportlunch.



Mycket mer om mat i nästa blogginlägg.... ;) Cliffhanger....



Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar