tisdag 22 maj 2012

Yogagames dag 2

Global yoga PLAY - Johanna Andersson

Yoga for athletes - Tiffany Cruikshank

Grounding - Simon Krohn

Multi-intenso vinyasa - David Regelin


För att sammanfatta yoga games var det ett välorganiserat evenemang med otroligt duktiga inspiratörer. Jag går härifrån med mängder av ny inspiration och en hel del träningsvärk. Jag har dessutom lärt mig en hel del om mig själv, hur min kropp reagerar på olika saker och hur viktigt det faktiskt är att vara medveten och uppmärksam på sin kropp.

Jag rekommenderar yoga till alla, det ger dig verktygen till att även i jobbiga och smärtsamma situationer behålla ett lugn. Det ger dig bättre rörelseförmåga. Yoga ökar din fokus på nuet och hjälper dig hitta "the zone", en känsla av att allt flyter på. Du övar upp din styrka genom att identifiera och jobba med dina svagaste sidor. Yoga skapar en ödmjukhet och tacksamhet för din kropp. Dessutom är det väldigt, väldigt roligt att stå på huvudet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar