måndag 14 maj 2012

Spontanitet

Idag blev det inte riktigt som planerat. Måndagar är annars rätt så spikade gällande träning då jag instruerar ett yogapass samt ett kettlebellpass på Sportlife Lindholmen som jag själv är med och kör. Är jag ledig kanske jag styrketränar lite på förmiddagen, men oftast blir det de två passen. Eftersom jag har praktik i Borås hade jag sedan fler veckor tillbaka bytt bort yogapasset som börjar vid 17, men i eftermiddags insåg jag att jag kanske inte skulle hinna till kb-passet heller! Räddaren i nöden blev Anders Nilssson, som så gott som alltid ställer upp när jag behöver vikarie, Tack!

När jag rullade in till Göteborg kändes det lockande att åka hem och få gosa ner sig i soffan med hundarna, men då insåg jag att kbc ju har öppet på måndagar. Vilken lyx att få vara med och träna där idag! Jag körde följande:

  • TGU: 2 * 16 kg H/V, 2 * 20 kg H/V
  • Clean och Press: 16 kg  5 * 1, 2 H/V
  • Swingar: 100 st med olika vikter, började med 14 kg - 20 kg - 28 kg  samt 32 kg. Gjorde mellan 20-30/ vikt. 
  • Snatch: 20 kg 10 * 5/5 H/V 35 sek vila mellan seten (Totalt 100 reps)
  • Och så lite handstående och stretch...


Kändes otroligt bra! Var andra gången jag snatchade med 20 kg klotet men det kändes enklare än förväntat. Pressarna med 16 kändes också grymma, vid ett tillfälle var jag helt säker på att jag råkat ta 14 kilos klotet...  Är även nöjd över att jag börjat testa på tunga swingar, det kommer behövas inför RKC.

Så för att summera blev detta ingen vanlig måndag, men otroligt kul var det :)

2 kommentarer:

  1. Vi tycker det är mycket bättre att du är nere hos oss än nere på Sportlife! Starkt jobbat med 20:an! :)

    SvaraRadera
  2. Tackar! Jag gillar att vara hos er också :)

    SvaraRadera