måndag 28 maj 2012

Massa tid för träning!

Dagens status: Pigg i kroppen, snurrig i huvudet. Vaderna är ömma, men känns helt ok efter gårdagen VFF runda i skatås, grymt!

Idag hade jag äntligen möjlighet att instruera båda mina klasser, yoga och kettlebell på Sportlife Lindholmen. Eftersom praktiken är över är jag lite snurrig gällande tid och vet inte riktigt vad jag ska göra av all extratid som jag helt plötsligt har! Kom därför till gymmet 1,5 timme för tidigt, så jag körde ett stenhårt TRX pass innnan mina klasser, gud vad skönt det var.

TRX
Körde igenom hela kroppen, blandade övningar, däribland pistols, suspended lounge, burpees, bröstpress, tricepspress, bicepscurl, oblique swing, sidolyft med flera. Körde ett tiotal övningar, 12 rep per övning, 3 set. Tog exakt 45 minuter och jag dröp av svett efter passet. Testade att göra 10 strikta chins efteråt, kändes bra.

YOGA
Ett pass med mycket flöden och peak positionen blev easy bird of paradise





KETTLEBELL
Passet var inspirerat av gårdagens pass, mycket dubbla klot och en riktig härlig stege med komplexet clean - squat - press. Yum!


Pre-workout mellis i solen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar