lördag 19 maj 2012

Yoga games!

Idag blev det tre härliga pass på Yoga games!


  • Apple Rainbow Flow med Johanna Andersson. Ett underbart opretentiöst pass med mycket flöde och känsla. Arbetade verkligen igenom hela kroppen och kände mig avslappnad och rensad från stress efteråt. En perfekt start! Johanna är underbar som vanligt, jag hade ett leende på läpparna under hela passet - precis som det ska vara. 
  • MOJO yoga med Monica Björn. Annorlunda att köra ett förkoreograferat yogapass, men det var intelligent upplagt och hade mycket driv. Jag gillade att det var uppbyggt i tre vågar som successivt blev svårare. Monica är inspirerade och passade bra i rollen som tuff men kärleksfull yogainstruktör. 
  • Fearless flying med Tiffany Cruikshank. Här visste jag inte riktigt vad jag gett mig in på innan det var försent... En helt magisk immersion med inversions som tema. Det började med en teoretisk genomgång om hur man på ett effektivt sätt stabiliserar skulderbladen, sedan var det upp och ner så gott som hela passet. Jag lyckades känna  viktfördelningen på ett annat sätt och insåg hur mycket benen hjälper till. Klarade exempelvis Astavakrasana, vilket jag trodde var långt utanför min förmåga. Passets tema var att bli kvitt sina irrationella rädslor kring inversions och jag kom definitivt en bit på vägen. 

Astavakrasana





Denna vackra yogini hade jag vid min sida under pass 1och 2 


Jag hade endast en kort paus mellan klasserna och fick inte i mig någon ordentlig lunch, så efter tre klasser hade jag nått min topp och fick migränkänningar. Åkte hem och fyllde på med mat och spenderade kvällen med hundarna istället, tror definitivt det var rätt beslut för att orka med morgondagens 4 klasser :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar