söndag 13 maj 2012

Träning post TSC


Två gånger per år anordnas tävlingen Tactical Strength Challenge. I lördags var det andra gången jag deltog i tävlingen och det gick det både bättre och sämre än förväntat. Jag kommer skriva ett blogginlägg om tävlingen och mina resultat imorgon eller på tis, men här kommer ett lite mer lättskrivet ämne, träningen efter TSC.

Veckan efter TSC har sett ut som följande:
  • Söndag: RPM (50 min intervall spinning) och instruerade ett kettlebellpass. 
  • Måndag: 45 min lågintensiv kondition (rodd/crosstrainer/löpband) och instruerade ett kettlebellpass.
  • Tisdag: Instruerade både ett kettlebell- och ett yogapass. 
  • Onsdag: Vilodag. Välbehövd.
  • Torsdag: RPM. 20 min rörlighetsträning och MAQ-övningar. 
  • Fredag: 90 min Kettlebells @ kettlebell center: Clean och Press stege med 16 kg, chins, bakåtböjningar, handstående och annat skoj, TGU teknik och test med 24 kg, tunga svingar och teknik sumo squat 40 kg. 
  • Lördag: RPM. 20 min Kettlebell. Testade snatch med 20 kg. Gjorde 8 * 5/5 och blev förvånad över hur lätt det kändes.
  • Söndag: Löpning 9 km, 4:45 min/km i snitt. Instruerade ett kettlebell- och ett yogapass. 

För att summera veckan har det varit mycket träning, men ganska lätt intensitet. Har inte kört någon tung styrka utan mest kondition. Känner mig alltid lite avtrubbad efter tävling och då är det skönt med mängdträning för att rensa skallen och kroppen. Har skissat på ett nytt upplägg som ska förbereda mig inför sommarens RKC utbildning, men är inte helt klar över hur det kommer se ut. Ska försöka få till 3 rena styrkepass med kettlebells varav en är tung, en medel och en lätt. Jag vet vad jag behöver jobba med och det är främst teknik, men även stärka upp mina pressar på ffa vänster sida. 

 Jag ÄLSKAR RPM <3

Nu ska jag gotta ner mig i soffan och förbereda mig inför slutspurten på praktiken. Hoppas jag får till nästa veckas träning i vardagen, kommer nog bli en hel del sena kvällar. 

Ha en go söndagkväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar