söndag 27 maj 2012

Löpning med VFF

Idag instruerade jag kettlebells på Sportlife Partille med ett härligt litet gäng. Det blev ett riktigt svettigt pass där vi lekte med dubbla klot, kul! Jag var med hela passet och fick en bra känsla i kroppen. Deltagarna var otroligt duktiga, bara stammisar och de bidrog med skön teamkänsla. Älskar mitt extrajobb!

Direkt efter passet åkte jag till Skatås och gav mig ut på en löprunda med mina vibram five fingers, har ju inte sprungit med dem denna termin ännu. Sprang 5:an, började väldigt lugnt och opretentiöst men efter halva ökade jag farten. Tiden landade på 25:20 (5:04 min/km) vilket jag är nöjd med! Efter passet kändes dem som om jag svävade på små rosa moln, vilka endorfiner jag får av löpningen! Vädret gjorde inte upplevelsen sämre.




Summering av träningsveckan


Totalt: 560 min träning, 11 träningspass, 10 km distans.
  • Måndag: Instr. kettlebell och yoga (Migrän)
  • Tisdag: 5 km löpning på löpband och Instr. kettlebells (Migrän)
  • Onsdag: Rejält styrkepass med kettlebells. PR marklyft.
  • Torsdag: RPM och lite yoga. Började få rejäl träningsvärk i överkroppen efter onsdagens pass.
  • Fredag: Kunde inte bestämma mig för om jag skulle åka till kbc eller vila. Åkte till kbc, men var så trött i kroppen efter onsdagens pass att jag fick ge mig. Blev ändå ett par riktigt bra knäböj samt lekte med dubbla klot, men lusten fanns inte där och jag kände mig sliten. (Sliten i kroppen)
  • Lördag: RPM och CXWORX. Underbar lördagsrutin! Sedan solade jag hela dagen lång.
  • Söndag: Instr. kettlebell och Barfotalöpning 5 km i Skatås.

Veckans träningshöjdpunkter: PR sumomarklyft (125 kg) och den underbara känslan som barfotalöpningen förde med sig.


Är nöjd med träningsveckan även om jag nu i efterhand kan se att jag borde vilat på fredag. Är nöjd med styrkepasset på onsdag som gav mycket och att jag börjat med träna med dubbla klot. Ska springa ett terränglopp nästa lördag så kommer få in lite kvalitativ återhämtning den kommande veckan inför den. Funderar starkt på att ställa upp med mina vibram, det vore ju så coolt :)

Förutom träningen så händer det mycket andra bra saker i livet just nu. Hade min sista vecka på praktiken, tar examen nästa vecka, känner mig hoppfull inför framtiden och inväntar besök från min kära farmor från USA. Träningen är inte allt, men det är den biten i mitt liv som jag främst vill dela med mig av här. Och visst finns det ett samband, desto bättre jag mår, desto bättre går träningen.

Jag måste må riktigt bra just nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar