lördag 1 december 2012

Summering av träningsveckan

TRÄNING

Har nu avslutat de första 6 veckorna (12 totalt) i kettlebell muscle programmet och kommit igång med relativt många set i VO2-max protokollet, vilket känns bra. Har trots detta känt mig rastlös och lite stressad över att inte hinna träna lika mycket som jag vill, men har hunnit med den träningen som är viktigast. Kvalitet istället för kvantitet.

Något oroväckande att jag plötsligt blivit riktigt sugen på att börja löpträna igen, gärna långpass... Ja, jag har inte ont om träningsmotivation i alla fall.

ONSDAG
Kettlebell Muscle week 6, day 2 (Easy)
Vikt: 14 kg x 2
Set: 8 (står 7 i programmet)
Vila: 75 sekunder

Double Swing x 5
Double Snatch  x 5
Seesaw Press x 5

Körde detta passet själv, har på grund jobb haft mindre tid att träna och trodde inte att jag skulle hinna med detta passet alls i onsdags. Kanske var det därför det ändå gick hyfsat lätt (och för att det var easy day...). Var sugen på MER efter sista setet så jag körde en fuling och slängde in en extra set! Tanken är att detta passet ska vara lätt, så det kanske hade varit bäst att nöja mig efter 7 set, men det kändes så rätt att köra ett 8:e set. Ibland får man bryta reglerna.

TORSDAG
VILA
Skulle egentligen ha tränat RPM men mamma kom förbi och hämtade mig i Borås så det blev gomiddag på SPICE följt av kvällsfika på Liseberg istället. Så värt. Att vila ska dessutom vara bra för prestationen, har jag hört! Mysigt med mammabesök.

FREDAG
Ketlebell muscle week 6, day 3 (Heavy)
Vikt: 14 kg x 2
Set: 6
Vila: 90 sekunder

Double Clean x 5
Double Military Press x 5
Double Front Squat x 5
Double Push Press x 5
Double Front Squat x5

Skill Practice
Handstand
Ab Wheel
Skinn the cat (ringar)
Back squat

Nära bristningsgränsen på KM idag. Låg ner på marken efteråt, det inträffar i princip aldrig. Förstår inte hur det kan upplevas så j-vligt. Tungt och otroligt påfrestande mentalt, med en puls som skjuter i höjden efter några sekunder. Samtidigt fantastiskt underbar känsla. Obeskrivligt Körde ihop med Joakim vilket gjorde det något lättare och hade stöd




LÖRDAG
V02-max (snatch i 15 sekunders intervaller)
Vikt: 16 kg
Kadens: 7
Set: 52
Tot: 364 reps,  5824 kg. 

Testade att köra V02 max på morgonen för första gången. Gick förvånansvärt bra, har relativt enkelt att komma igång på förmiddagen. Fick däremot lite ont i händerna och rev upp en blåsa, ingen vacker syn. Körde 50 set sist och hade först tänkt backa lite, men eftersom det blivit mindre träning än planerat och det kändes så bra konditionsmässigt körde jag på!

MAT 
Äter som vanligt kopiösa mängder god och fin mat. Här kommer ett smakprov. 




ICA fokus kan det här med färdigmat!


Mumsig tallrik från WOK Göteborg


Mamma har med sig godsaker från USA. Just det. DUBBEL stuff. Lika tillfredsställande som dubbel snatch ungefär.


Den här fina damen har jag  fått umgås med ett par dagar nu, lyxigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar