måndag 3 december 2012

Chains och roliga #hashtags

Igår började den andra delen i Kettlebell Muscle programmet, där så kallade chains ingår. Lyckligtvis backar man tillbaka till 3 set och längre vila, men jag fick en klar känsla av hur j-vla tungt det kommer bli om ett par veckor.

Körde ihop med David, som redan genomfört programmet 2 gånger och vet vad som komma skall. Jag var sugen på att göra vilan lite kortare på easy day, men fått rådet att inte göra det utan se till att den dagen verkligen är lätt. Efter gårdagens pass kan jag väl hålla med om att easy day bör vara, ja just det, lätt. Jag viker mig!

Kettlebell Muscle, w. 7 (medium day)
Vikt: 14 kg x 2
Set: 3
Vila: 120 sekunder

Double High Pull x 5
Double Clean + Press x 5
Double Snatch x 5
Double Front Squat x 5

Blev även lite power swings, enhandsswings, clean och press efteråt. Och dagens #inversionarmy förstås!

Har en liten nördig besatthet av registreringsskyltar och de ord och begrepp de kan associeras till. Se bild nedan, ledtråd: bästa stället. Använder #dagensreg på Instagram/Twitter, svinkul!

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack David! Älskar att du använde benämningen "inversionbild". Vi väntar fortfarande på dina!;)

      Radera