onsdag 26 december 2012

Kettlebells och löpning

Julfirande i all ära, nu är det dags att börja träna igen. 

Har halkat efter en dag på KM, men det ska vara snabbt åtgärdat. Skönt att komma in i rutin igen, trots att jag endast varit bortrest ett par dagar har jag saknat  känslan av järn. Kommer jag någonsin kunna ta en semester utan att ha kettlebells till hands undrar jag..? En av fördelarna med att inte ha haft möjlighet att träna med kettlebells den senaste veckan är att mina händer läkt superfint och att jag verkligen fått ny inspiration till att dra igång löpningen igen. Spanar just nu på lopp och nya träningsupplägg... Kommer bli en spännande träningsvår.

MÅNDAG
Vila - Julfirande!

TISDAG
Löpning
Distans: 7 km
Tid: 35 min
Hastighet: 5 min/km
ONSDAG
Kettlebell Muscle, week 10, (medium)
Vikt: 14 kg x 2
Set: 4
Vila: 90 sekunder

Double High Pull x 5
(Double Clean + Double Press) x 5
Double Snatch x 5
Double Front Squat x 5

Skönt att vara tillbaka på kettlebell center och träna! Men sjukt jobbigt, greppet gav vika redan efter omgång # 2 men lyckades på något konstigt vis ta mig igenom att 4 set. Snatchen var tyngst. 

Skill practice
Pistols - 20 singlar/ben
Maghjul

MAT

Julmaten har i år smakat riktigt bra, har ätit mycket av det jag gillar. Sallader, kål, vörtbröd, lax, ägg och sill. Och en hel del choklad!


Min jultalllrik!

Mitt bidrag till julbordet blev förutom cupcakes dessa 3 oerhört utsökta sallader. En grönkålssallad med apelsin, mandel och tranbär, en quinosallad med lök samt tunt skurna äpplen med ingefära, lime och granatäpplekärnor. 


Sjukt nöjd med min grönkålssallad. Det var jättejättejättegott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar