tisdag 27 november 2012

Att vilja träna ensam

Träningen har gått bra. Sovit lite mindre än normalt, men det har ändå löst sig. Har faktiskt känt ett större behov av att röra på mig, blir ännu tröttare om jag hoppar över något pass. Övat handstående sporadiskt och har nyligen upptäckt ett läge där jag kan hålla handståendet med mer kontroll längre. Otroligt skön känsla.

LÖRDAG
Vila

SÖNDAG
Trappsprint
Set: 12
Vila: 55 sekunder

Hade tänkt vila hela helgen, men kände mig rastlös och ofokuserad så det blev lite trappsprint i regnet trots allt. Härlig känsla efteråt. Skönt att träna själv, bara fokusera på inåt, välbehövligt uppenbarligen.

MÅNDAG
KM week 6, day 1 (Medium)
Vikt: 14 kg x 2
Set: 7 varv
Vila: 90 sekunder

Double High Pull x 5
Double Snatch x 5
Double Military Press x 5
Double Front Squat x 5

Jobbigt på ett frustrerande sätt att öka till 7 reps. Pulsen går från noll till hundra, otroligt tidseffektiv träning. Det börjar bli riktigt krävande, både på psyket och i kroppen. Är rädd på riktigt inför del 2 i KM där Chains inkorporeras. Helt plötsligt vill jag träna detta SJÄLV och inte i grupp... När jag börjar isolera mig på passen, ja då vet man att det är på bristningsgränsen. Ska bli intressant hur jag reagerar på veckans Heavy.

TISDAG
V02-Max
Vikt: 16
Kadens :7
Reps: 50
Tot: 350 reps, 5600 kg

Ökade med hela 10 reps från förra veckan, utan några större bekymmer. Progressionen känns bra! Lite blåsor i handen, som väntat efter denna volymökning, men inte så farligt ändå. Även detta passet körde jag själv, vilket kändes helt rätt idag.

Efter dagens V02-max 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar