tisdag 18 december 2012

Snatch - Jag har idealiserat dig!

MÅNDAG

Snatch 
Vikt: 16 kg
100 reps, 03:56 min

Clean and jerk
Vikt:: 2x16kg
2, 4, 6, 8, 4, 4

Clean and squat 
Vikt: 2 x 20kg
3 x 5

Äntligen har händerna läkt. Bestämde mig för att genomföra ett snatchtest. Har börjat planera träningen efter nyår och behöver jag se vad jag har att jobba på. Kan konstatera att det är fett tungt och sjukt jobbigt att snatcha! Har varit så sugen hela veckan så trodde det skulle bara en njutbar upplevelse, men efter ca 15 reps på högern kändes det som om jag sprungit rakt in i en vägg. Tungt för hjärtat, pump i underarmarna. Betade ändå av 100 reps totalt, bytte hand ungefär var 10:e repetition. Nöjd men rädd. 20 kg känns avlägset.

Clean and jerk börjar kännas bättre, får in rytmen tidigare. Vågar inte testa med 20 kg ännu, men ville bli familjär med vikten. Blev därför några clean + squat. Kändes bra!

TISDAG

Kettlebell Muscle week 9 (easy day)
Vikt: 14 kg x 2
Set: 6
Vila: 90 sek

Double High Pull x 5
Double Snatch x 5
Seesaw Press x 5

Zercher Squat
40 kg - 2 x (8)
50 kg - 3 x (5)

Skill Practice
Handstående
Maghjul
Enhands push up

Lätt, precis som det ska vara (förutom sista pressen i sista setet, den var låååångsam).




Den här mannen fick jag umgås med idag <3 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar