söndag 23 december 2012

Jul i Torsby!

Spenderar denna jul med min familj i Torsby. Var länge sen jag firade julafton med familjen och har inte hunnit hälsa på så mycket i höst så det kändes bra att få komma hem. Samtidigt har jag enorm hemlängtan till Göteborg redan, min stad.
Saknar även mina klot <3

Har bestämt mig för att ta det lite lugnt med träningen i jul. Dels för att det är praktiskt svårt att få ihop, men också för att det känns välbehövligt med en wash-out period :) Har valt att tränat lite konditionsträning och mindre styrka.

FREDAG
Vila, förutom en hel del Just dance...

LÖRDAG
Löpning 
Distans: 6 km
Tid: 26:40 min
Snitthastighet/km: 4:40 min

TRX
Cirkelpass, helkropp med mamma!








SÖNDAG
Intervallpass, löpning
10 x 300 m

"I go you go"-pass med Alexis. När hon sprang gjorde jag en kroppsviktsövning och vice versa. 
10 olika kroppsviktsövningar, som exempelvis armhävningar, planka, pistols, burpees och airsquats.  

Matmässigt äter jag precis som vanligt (IF, 8 h ätfönster), men har tack vare David blivit sugen på att skjuta på första målet lite längre. Runt kl 14:00 har det blivit att jag intar det första målet. Läs om Davids upplevelser från hans andra 24h fasta, han klarar det galant! Blir mer och mer intresserad, det var ju David som fick mig att testa IF i slutet av augusti i år och det visade sig ju vara en kostomläggning som passade mig.


Familjen som är van att se mina gigantiska portioner ser om möjligt ännu mer förfärade ut när jag öser upp maten.Vi är en udda kombination av matätare i min familj! En pappa som är jägare, älskar kött och potatis, "riktig mat". En lillebror som är mycket selektiv i sitt livsmedelsval, två systrar som är vegetarianer och äter lite och sällan, en mamma äter små frekventa mål. Och så jag då, en dietist som går på peridisk fasta, älskar fisk, grönsaker, sojabitar och lightprodukter men hatar rött kött. Vårt julbord  innehåller lite av det mesta, som ni kan förstå.   


Instagrammar upp mitt iphonebatteri! 
För er som inte följer mig där så kommer här ett litet smakprov på min Torsbyvistelse so far.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar