torsdag 20 juni 2013

Jag kan stå på händer (filmbevis!)

Plötsligt händer det.





 Har övat på handstående mot vägg sporadiskt det senaste året. Jag har inte följt ett specifikt upplägg utan övat så fort jag känt för det. Varit fruktansvärt rädd för att lämna väggen, om jag inte övar på tjockmatta. I och med annonseringen om att PCC skulle komma till Göteborg hamnade mer och mer fokus på kroppsviktsträning och jag blev riktigt sugen på att våga ta steget till att öva fritt. Började öva häromdagen efter att jag hittat en "lösning" på hur jag skulle göra om jag ramlade för att inte slå mig, en hjulning mer eller mindre när jag tappar balansen som Anders Randin tipsade om. Som man gör automatisk när man står på händer utomhus och varför jag inte tänkte på det när jag övade inomhus på hårt golv, ja det har jag ingen aning om, det är läskigt och förvirrande att stå upp och ner. Hur som  helst släppte spärren och idag testade jag att stå lite längre.

Det känns riktigt, riktigt bra!

FREDAG

CC
Full squats 2 x (30) (uppnådde prog. standards)
Full Pull-ups 8, 7, 5 (prog. standards: 2 x 10)
Flat frog raises 3 x (25) (uppnådde prog standrads)

Back squat
40 kg - 10
55 kg - 5
60 kg - 5 x (5)

Handstand practice




MATTIPS


Idag blev det indiskt till middag. 
Testade nya helvegetariska restaurangen Thali idag. Väldigt gott!

1 kommentar:

  1. Man blir ju klart sugen på att testa lite indisk veggomat! Jag har hört gott om det innan men inte kommit mig för att prova. Har du tänkt att köra armhävningar ståendes på händer sen? Det verkar poppis på crossfit, jag har sett att de sparkar me benen som grodor för att klara de sista o de ser rätt sköj ut! Jag börjar bli i behov av lite träningsterapi med Sierra snart men hör av mig på mailen! Allt gott! /litenburk

    SvaraRadera