torsdag 30 maj 2013

Lunchpass och 5 minuters brygga

Genomförde ett snabbt lunchpass på KC.

Snatch
22 kg
5/5 x 16 min
Tot: 160 reps, 3520 kg

Pistol squat
BW: 3 x (3/3)
8 kg: 3 x (1/1)
10 kg: 1 x (1/1)
12 kg: 1 x (1/F) - fail på vänster

HSPU
6 x (3)

Toes to bar/hängande benlyft
4 x 8

Ab-wheel
På tå, med gummiband.: 4 x (5)

Bridge 
Maxtest: 2.5 min

Gött pass! Snatchen kändes bra, efter 15 set är det ju dags att gå vidare i Brett Jones snatchprogram och det fixade jag två veckor sedan. Men jag ville vara säker på att jag var redo att gå vidare, så jag gjorde 16 set. NU är det dags att gå vidare. Pistols känns bra, började köra lite lätt med vikt. Vänstern hänger inte riktigt med högern ännu. Hand stand pushups känns stabila, liksom de hängande benlyften. Eftersom jag ska gå PCC i november kommer det bli mer och mer fokus på kroppsviktsträning. Håller i dagsläget på att planera träningsupplägget i sommar, känner mig väldigt motiverad till den här typen av träning just nu, men kloten och skivstången kommer hänga med.

David tipsade om Paul Wades senaste post där han tar upp flera tidseffektiva men otroligt krävande träningspass. Ett pass var att hålla bryggan i 5 minuter. Hur svårt kan det vara egentligen, det fixar jag garanterat tänkte jag! Nja. Halva tiden höll jag ut, en hel del "stamina" kvar att bygga. Men galet skönt för ryggen, mår hur bra som helst nu efteråt.


En brygga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar