fredag 3 maj 2013

Grötlunch och bra träning

Soligt väder gör underverk för mitt humör, haft två riktigt bra dagar. Igår blev det för ovanlighetens skull lunchträning, bodybalance och RPM med grymme Jim Berg. Det var gott och välbehövligt, var nog nästan 3 månader sedan jag satt på en spinningcykel och kanske ett år sedan jag gick på ett bodybalancepass. Sedan blev det häng med Sofia och hundarna och glass på Lejonet och Björnen med David. Riktigt fin dag.

Fredagen bjöd på lika fint väder, men lite mer lyfta skrot. Hängde en stund på kettlebell center, den bästa fredagsrutinen som finns.

Marklyft
70 kg - 10
90 kg - 5
100 kg - 5

Bear cycle:
100 kg - 5
90 kg - 5
80 kg - 10 x (5). 40 sek vila mellan seten.
Tot: 6600 kg

Pull-ups
BW: 3 x (10)
Testade även 2 st enarms pull-ups/sida med handduk

Overhead press, barbell
20 kg - 10
30 kg - 3 x (5)
Tot: 650 kg

Träningen går bra nu, vilan har gjort sitt, även om jag har lite spänningar i skulderpartiet. Det var kärt att återförenas med bear cycle, men vikten kändes något för lätt, något jag troligen kommer vara tacksam över om ett par veckor. Kul att testa pull-ups med handduk, tagit ett tveksamt första steg till att öva på pull-ups med en arm.


Vi får inte glömma maten!



Idag blev det smarrig gröt och omelett, bröd och keso till lunch. Frukostmat kort och gott. Havregrynsgröt är så sjukt gott va? Fram för allt när man gör den på fitnessmatkassens vis... 


Gårdagens middag, också från matkassen. 
Dillfröstekt kolja med mathavre, fänkål, spenat och apelsin. Mums!


 <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar