onsdag 29 maj 2013

Kettlebell muscle och graviditet

Veckan har börjat bra!

I måndags fick jag till ett längre löppas i Änggårdsbergen. Har haft svårt att hitta motivationen till allt som har med uthållighet att göra, men nu har jag börjat hitta charmen i det igen. Man blir ju så himla skönt TRÖTT efteråt, gött-trött liksom. Det känns i hela kroppen att man tränat, mat smakar fantastiskt bra och vila känns så rätt. Nu när vädret är rätt så behagligt gör ju det bara saken bättre, utomhusträning ftw. Igår, tisdag, blev det en återställare - morgonyoga följt av ett styrkepass med Fia. Marklyft, dips, pull-ups och hängande benlyft blev det. Idag skojade jag till det rejält med ett spontant kettlebell muscle pass. Det var jobbigare än jag vill erkänna...

MÅNDAG
Löpning, Ängårdsbergen 
Distans: 8 km
Tid: 40.35 min
Tempo: 5.04 min/km
Eleveation gain: 116 m (!)
Transparens. Ja, jag sprang fel och fick vända 2 gånger.


TISDAG
Marklyft
70 kg 1 x (10)
90 kg 4 x (5)
95 kg 1 x (5)

Dips
+ 5 kg 3 x (10)

Pull-ups
10, 8, 7

Hängande benlyft
3 x (10)

ONSDAG
Back squat
20 kg - 20
40 kg - 10
57,5 kg - 5
57,5 kg - 20

Kettlebell muscle, week 9 (medium day)
Vikt: 2 x 14 kg
Set: 5
Vila: 120 sekunder mellan set

Double High Pull x 5
Double Clean + Double Press x 5
Double Snatch x 5
Double Front Squat x 5

Kettlebell muscle är lite som jag fått graviditet och förlossning beskrivet för mig. Man våndas, lider, ja, nästan plågas, under tiden men efteråt är smärtan liksom glömd och istället hastigt ersatt med ett rus av endorfiner. Endorfiner som gör att man utsätter sig för sk*ten igen och igen. Jag hade verkligen glömt hur jobbigt det var. Självklart är jag nu otroligt sugen på att köra igång med programmet igen. För nu sitter jag här i svettiga träningskläder och och är rätt övertygad om att det var "rätt gött ändå". Att jag aldrig lär mig.

Stoppa mig innan det är försent!

Tröstmat


Dagens fisk på The Old Beefeater In. Förvånansvärt bra. 


Sushi Delux. 
Också förvånansvärt bra! En matvecka fylld av positiva överraskningar. 


Min Dahl. Riktigt, riktigt bra comfort food.
 Den här visste jag skulle vara god, så det var ingen direkt överraskning ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar