torsdag 16 maj 2013

LÖPNING

Har alltså kommit igång med löpningen (det var verkligen på tiden).

Känslan är fortfarande tung, jag väger nästan 6 kg mer än förra året och jag har verkligen inte upprätthållit löpningen. Det känns lite ovant och väldigt ansträngande, ska göra en långsam upptrappning och ge mig själv chans att hitta tillbaks till löpsteget. David och jag tog en långpromenad runt Änggårdsbergen i söndags så nu har jag massor av slingor att utforska. Jag är väldigt motiverad och sugen på löpning, jag ska springa ett lopp i början av juni, både Peter och Sofia är grymma löparpartners och det är för tillfället perfekt löparväder, så jag har inte direkt något att skylla på. Löpning 2-3 gånger per vecka it is!

Tisdag
Löpning i Skatås
Skor: Vibram fivefingers
Distans: 5 km
Tid: 26 min
Sofia piskade!

Onsdag
Träning på KC

Swing
28 kg - 5 x (15)

Snatch 
Vikt: 16 kg
Intervaller: "on the minute"
Repetitioner: 5/5 x 15

Back squat
20 kg - 15
40 kg - 10
47,5 kg - 20

Ab-wheel
3 x 10

Torsdag 
Löpning i Änggårdsbergen
Skor: Nike lättviktssko
Distans: 8 km
Tid: 43:46
Peter piskade!

Nu blir det lite YOGA. Nästa vecka vikarierar jag hela veckan, 8 klasser om jag inte minns fel. Säg till om du skulle vilja testa på ett pass, jag håller till på Nordic Wellness i centrala Göteborg.


För mig är det här sjukt bra. 


Gårdagens lunch. 
Ssampanerad lax med matvetesallad, krämig chilisås och surkål. Mumma!


Finskor, som David hade sagt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar