måndag 20 maj 2013

Träningsdipp och drömmar om kroppsviktsträning

Träningen går mindre bra. Sedan i lördags har jag känt att jag har något som stör i kroppen, en förkylning, allergi eller liknande som inte riktigt vill bryta ut men samtidigt håller mig tillbaka och får mig att tänka att jag "borde" vila. Resultatet har blivit väldigt lite och halvdan träning. Ställt in 2 planerade löppass, tråkigt.

FREDAG
TGU 18 kg - 3/3
Swing 28 kg - 5 x (15)
Snatch 22 kg - 15 x (5/5)
Squat 
20 kg - 15
40 kg - 10
50 kg - 20
Ab-wheel 3 x 10

Fredagspasset gick svinbra! Snatchen var svettig, men inte tung. 22 kg har äntligen börjat kännas som 20 kg. Är sugen på att gå vidare i programmet, men på Davids inrådan kör jag 15 set en gång till först. Bra att inte förhasta, vill inte nå en platå riktigt än. Knäböjen känns även den bra, har följt planen och ökat med 2,5 kg varje pass. Börjar bli tungt, men under kontroll. Progression. Sedan kom lördagen...

LÖRDAG
Squat
20 kg - 2 x (10)
40 kg - 2 x (8)
50 kg - 20

Dips i ringar 5 x (6)

Bench press
20 kg - 10
40 kg- 10
50 kg - 8
55 kg - 4
60 kg - 1, 2, 2, 2 

Slet mig igenom detta passet, tungt och kände mig svag. Började misstänka att jag var sjuk. 20 reps på 50 kg i knäböjen var riktigt jobbigt, börjar tvivla på att det kommer gå att öka många gånger till. 

SÖNDAG
Yoga allena 
Vilade, kroppen är otroligt mycket tröttare än vanligt. Bara att sätta på sig skorna är jobbigt. 

MÅNDAG
Idag beslutade jag mig för att endast instruera, kände mig fortfarande väldigt trött och matt i kroppen, men egentligen inte sjuk. Tur var väl det att jag inte bytte bort mina klasser, blev ordentligt bortskämd av att många goa deltagare som dök upp och Angela hade till och med sig en present!


PCC - Progressive Calisthenics Instructor cerification workshop 
När man inte kan träna... kan man i alla fall planera höstens träning. Och OJ vad jag har att se fram emot. Kettlebell center kommer nämligen arrangera PCC certifieringen som kommer äga rum här i göteborg november 2013. Al Kavadlo och Danny Kavadlo kommer alltså komma hit och hålla denna workshop i kroppsviktsträning, detta är verkligen en stor grej! Har du inte läst boken Convict Conditioning rekommenderar jag verkligen att du gör det, det kommer förändra ditt synsätt på träning och styrka radikalt . Är du det minsta intresserad av kroppsviktsträning, anmäl dig till workshopen. Läs mer på Ketttebell Centers hemsida och gå gärna med i facebookgruppen PCC Sweden.


MAT

I fredag gick jag och David på teater, innan avnjöts en bentolådo på Mikado.
 God blandning av sashimi, maki, räkor och yakitori. 

Dagens lunch hemma hos mig. 
Tonfiskröra med kesella, senap, majonäs och kapris 
med en riktigt fräsch matvetesallad. 

 Middagen blev lik lunchen, men substituerade matvete mot quinoa och adderade ett ägg. 
Genialiskt om du frågar mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar