söndag 26 maj 2013

Comeback

Har varit sjuk och ynklig. Lyckligtvis bli jag sällan sjuk, för jag har verkligen jättesvårt att ta ett uppehåll från träning, även när jag mår som sämst. Jag upplever att träningen får mig att bli gladare och piggare, så det känns kontraproduktivt att vila när jag mår dåligt, även om jag med rent intellektuellt förstår nödvändigheten och nyttan i att vila sig frisk. Känslan säger mig att allt kommer bli bra bara jag får TRÄNA. Men nu har jag varit duktig (klapp på axeln) och VILAT. Resultatet? Förkylningen gick över illa kvickt och jag är tillbaks bland kloten igen.

I torsdags kände jag på lite tabata-swingar och back squat. Det var tungt men fantastiskt skönt. 32 kg var lite väl tungt, knappt så att greppet höll den sista setet.
I fredags blev det marklyft, bear cycle, som trots en ökning på 2,5 kg kändes lättare än förra veckans pass. 
På lördag blev det återigen back squat och även bänkpress och hängande benlyft. Lyckades kamma hem (utan pass) 5 x 5 på 55 kg i bänk, vilket jag är riktigt nöjd med. Är uppe i 55 kg på mina 20 reps squat nu, det var så smärtsamt att jag skrek de sista 5. Men det gick. 
I dag, söndag, blev det yoga och trappsprint med Sofia. 

Ser fram emot en ny träningsvecka och att kunna återuppta löpningen. Skatås trail tour närmar sig med stormsteg...

Gott, gott, gott mellanmål. Kvarg, keso, blåbär, vindruvor och päron med Pauluns Granola med hasselnötter och dadlar och lite kardemumma på toppen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar