fredag 7 juni 2013

Massa armhävningar

SÖNDAG
Yoga
Sprint Linnétrappan

MÅNDAG
Löpning, Änggårdsbergen
Distans: 7.6 km
Tid: 39:41
Tempo: 5:13
Det jobbiga passet jag varit med om! Kan inte riktigt förstå att jag ska springa ett terränglopp på lördag... 

TISDAG
Back squat
40 kg - 20
55 kg - 2 x 6
62,5 kg - 5 x (5) 

Pushups på tid
100 strikta: 7:30 min

Toes to bar
Raka ben: 8, 8, 7

ONSDAG
Vila

TORSDAG
Deadlift
70 kg - 10
90 kg - 6
Bear Cycle:
110 kg - 5
100 kg - 5
90 kg - 10 x (5)
Tot: 5550 kg

Toes to bar
Raka ben: 10, 10, 10

Dips, stång
BW: 16, 12, 12

Träningstankar 

Har lämnat 20 rep Squat routine, blev för tungt, farligt nära max. Men jag känner mig betydligt säkrare i knäböj nu, allt under 20 reps känns genomförbart och jag är inte lika rädd för att bli trött i bottenläget. Mentalt var alltså upplägget bra för mig då jag byggt upp mer självförtroende, men progressionen lite väl saftig. Sedan är det ganska tråkigt att bara få köra ett set, även om det setet varar i vad som känns som en evighet. Satsar på rep range på 5 x (5) och att öka vikten allt eftersom istället, men kommer då och då köra högreps för variation.

Armhävningar är just nu JÄTTEROLIGT, tack vare att David utmanat mig att utföra 100 strikta reps på tid. I lördags tog det mig 08:39, i tisdags 07:30. Sugen på att testa igen snart, även om träningsvärken från förra försöket ligger kvar.

Marklyft känns fantastiskt bra! Ökade till 110/100/90 under gårdagens Bear cycle pass. 5 repetitioner på 110 var riktigt tungt, men resten var helt ok. Undrar hur länge jag kan fortsätta öka..... 

Idag blir det lite lätt träning, för imorgon är det Salomon Trail tour i Skatås då jag och ett gäng från KC ska springa 6 km terräng. Heja oss!


100 strikta pushups på tid - testa om du vågar!
#100striktapushups på instagram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar