måndag 11 mars 2013

RSR och #sierraserallt

LÖRDAG

Back squat
20 kg - 10
40 kg - 10
60 kg - 8
70 kg - 6
75 kg - 2 x (3)

Overhead barbel press
20 kg - 10
25 kg - 10
30 kg - 6
35 kg - 6
40 kg- 2 x (1)

Swing
Vikt: 28 kg
Set: 10 x (15)
Tot: 150 reps, 4200 kg

Snatch
MSLaP, V02-max protocoll
Vikt: 22 kg
Reps: 15 reps/30 sekunder
Vila: 4:20 min - körde maghjul som aktiv återhämtning
Set: 4
Tot: 60 reps, 1320 kg

Skill practice
Ab-wheel
Handstand
One arm push-up

Hade ont i händerna, ömmande valkar så nöjde mig med 4 set. Hann känns på att det här kommer bli jobbigt. Resten av passet kändes tungt och träningsvärken gjorde sig påmind både på söndag och måndag... Får börja ta det lite lugnare nu inför TSC så jag orkar med de prioriterade övningarna marklyft, pull-ups och snatch.

SÖNDAG

Pull-ups
+ 5 kg: 9, 9, 8, 6, 4, (36)

Mina pull-ups kändes inte alls bra. Det gick bara inte att köra 10, kände mig lite sliten trots att jag vilade från pull-ups dagen innan.

Yoga 75 min
Handstående fokus

Vican testar sushi för första gången och älskade det!

Post-yoga sushi.
 Testade nya stället med sushi på rullande band i Göteborg. Över förväntan!

MÅNDAG

Pull-ups
+ 5k: 9, 9, 8, 6, 4

Kändes lika hemskt idag. Ska testa att vila ett par dagar från pull-ups, kanske gå på massage, känner mig stel i nacke/skulderpartiet, kanske kan den urusla dagsfomen härledas (i alla fall delvis) till det?

Deadlift, 
Russian Squat Routine
Week 1, day 1

Uppvärmning: 
70 kg - 8
90 kg - 3
100 kg - 3

Arbetsset:
105 kg  6 x (2)
Tot: 1260 kg

Påbörjade ett nytt träningsprogram idag, RSR. David skrev en riktigt bra jämförelse av detta program och Vherkoshanskys marklyftsprogram som vi bägge körde inför detta. Jag valde 130 kg som mitt 1RM, lite högt kanske och jag förväntar mig inte att klara att lyfta 137.5 kg om 6 veckor... Men jag tror ändå att det här upplägget kan hjälpa mig vidare och fram för allt utmana mig mentalt. Med hjälp av kalkylen på Styrkelabbets hemsida fick jag fram följande upplägg:


Önska mig lycka till! Daniel är noga med att poängtera att man bör äta ordentligt i samband med detta träningsprogram. Givetvis följde jag hans råd!

 Lunch efter marklyft på Slimfood!

Hm... Räknas det här som muskelmat? Ja. 

 Quesedillas på sojafärs, salsa, ost, babyspenat, chili och paprika med en stor sallad fick avrunda dagen. 

Tips! Tagga din mat på instagram med #sierraserallt så ger jag en liten kommentar på näringsinnehållet. Med glimten i ögat ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar