onsdag 13 mars 2013

Plötsligt händer det

Gjorde min egen mini-TSC idag på Kettlebell Center idag. Pull-ups, marklyft och snatchtest i ett enda pass. Lite halvtaskig uppladdning, trött och sockerstinn efter en lång dag och söt fika. Men vilket flyt jag fick till, mer än jag hade hoppats på. Sådana här pass lever jag på länge.

Pull-ups
BW: 3, 3, 3
5 kg: 10, 10, 8, 6, 4

Äntligen funkar det med 10 reps igen, var lite orolig där ett tag. Framgång!

Deadlift, RSR, week 1 day 2
Uppvärmning:
70 kg - 8
90 kg - 5

Work:
105 kg - 6 x (3)
Tot: 1890 kg

Kändes betydligt enklare än måndagspasset som egentligen borde ha varit lättare för kroppen, träningsvärken har äntligen lagt sig. Skön, stabil känsla.

Snatchtest
Vikt: 20 kg
Tid: 5 min
Tot: 112 reps, 2240 kg

Där satt den. Förra veckan fick jag till 91 reps och hade en ganska skön känsla rakt igenom. Idag var känslan otroligt ansträngd (pulsmässigt) men jag kände mig stark. Målet inför TSC var 110 reps, skönt att ett av momenten känns så bra i detta skede.

HSPU
5 x (2)
Tot: 10 reps

Skill practice
Stand to stand bridge
Handstand
Skinn the cat
Ab-wheel

Min nya leksak har anlänt! 
Nu ska det hängas upp-och-ner på. 


 Nöjd!

2 kommentarer:

  1. Konstigt att du hade puls när du avverkade 30 snatch första minuten... ;) Du är bäst. Vad är nästa mål?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så märkligt med puls kanske, lever ju, men det var jobbigt... :)

      120 st!

      Radera