tisdag 5 mars 2013

One arm push-up och snatchtest

SÖNDAG

Pull-ups
BW: 3, 3
+ 5 kg: 10, 8, 6, 4, 4
Kändes lätt!

Yoga 75 min
Fokus i mars månad: handstående

One arm push-up
Av en slump testade jag för förstå gången i mitt liv att göra en armhävning med en arm. Otroligt förvånad, men det gick med både höger och vänster (stod och gapade en bra stund efteråt). Jahap. Gjorde 2 på höger och 1 på vänster.

Måste ha varit pizzan.

Vegetarisk pizza från Cyrano + kräftstjärtar och sallad. Supermat om man ska göra one arm push-ups uppenbarliggen! (Eller så är det Davids gym/kök...) 

MÅNDAG

Pull-ups
BW: 2, 3, 3
+5 kg: 10, 8, 6, 6, 4
Kändes j-vligt tungt!

Dips
BW: 18, 16, 10

Löpning 
Distans: 5 km
Tid: 22:20
Tempo: 04:28/km
Urusel dagsform, tungt från start och kom aldrig in i någon "andra andning". Tänkte testa hur länge jag orkade hålla det tempot, där känslan var så tung. Slet mig igenom 5 km. Pannbensträning.

TISDAG

Yoga 60 min
Mums

Spinning 45 min
Äntligen lyckades jag gå på ett av Jim Bergs fantastiskt roliga spinningpass. Jättekul, verkligen, men sanslöst jobbigt. En 10 minuter lång "intervall" sittande, tungt... Otroligt utmanande för mig. Lättare att bara cykla snabbt ;)

Snatchtest 
Vikt: 20 kg
Tot: 5 min
Reps: 91
Tot: 1820 kg

Gick ut ganska lugnt, körde mellan 8-10 reps varje 30 sekunder. Blev trött i baksida lår men i övrigt kändes det som om jag egentligen kunde snabba på. Inte så trött efteråt och ingen mjölksyra i underarmarna, stabilt grepp. Nu har jag ett utgångsvärde och det blir således enklare att hitta ett rimligt mål för TSC. 110 it is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar