fredag 15 mars 2013

Pre -TSC challenge

Idag hade vi en pre-TSC challenge på kettlebell center som bestod av att utföra så många 1-handsswingar som möjligt under 10 minuter med en vikt (+ 4 kg) över den man snatchar med på TSC.

Gick och tvekade länge innan jag äntligen gav mig på dem, har egentligen aldrig swingat 24 kilos klotet mer än några få reps så hade ingen aning om hur det skulle kännas eller hur många jag skulle hinna med. Det var tungt konditionsmässigt och kändes definitivt utmanande för baksida lår, men rent tekniskt kändes det bättre än förväntat. 262 swingar blev det totalt. Jättenyttigt att utsätta sig för lite press och att känns på lite tyngre swingar med en hand, bra uppladdning inför tactical helt enkelt.

Första veckan av Russian Squat Routine med marklyft är nu avklarad. Än så länge känns det väldigt bra, men jag har svårt att se framför mig att jag ska klara 6 x 6 på samma vikt (105 kg, 80 % av mitt 1RM). Vi får väl se!

TORSDAG

Löpning, löpband
Distans: 5 km
Tid: 21:21
Tempo: 04:16 min/km'

Börjar känna mig snabb när jag springer. Funderar på att varierar med lite intervaller, kanske några 400 meters?

FREDAG

FM
Deadlift, 
RSR week 1, day 3
Uppvärmning:
70 kg - 8
90 kg - 6

Work:
105 kg - 6 x (2)
Tot: 1260 kg

Snatch, 
Vikt: 16 kg
Reps: 100 (10/10 x 5)
Tot: 1600 kg

EM
Pull-ups
+ 5 kg: 10, 10, 8, 8, 8

Måste vidare på något vis, så det fick bli flera åttor idag. Har fått för mig att min gräns vid 10 reps sitter mest i huvudet... Fick tipset av Pär idag att inte börja räkna på ett utan på en annan siffra, exempelvis 5 för att distrahera tanken om hur många man tror man klarar av. Kan vara värt att testa. Det mesta sitter helt klart i huvudet, men räcker detta för att lura mig?

Swing, one hand
Vikt: 24 kg
Tid: 10 min
Tot: 262 reps, 6288 kg (628 kg/min)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar