onsdag 21 augusti 2013

Framgång med maghjulet (film!) och lite tyngre enarmsswingar

Redan dag 1 på nya träningsprogrammet blev en fail. Missbedömde hur mycket tid jag hade på mig och hann inte med den inplanerade träningen. Det börjar bra.

På tisdag däremot drog jag igång med första lyftarpasset, vilket faktiskt kändes riktigt bra. Att börja med det tunga setet direkt efter uppvärmningen passade mig perfekt, det gav mig mer kraft och jag kände mig starkare när jag vågade ta i direkt. Första setet består av 3-5 reps, andra, tredje, fjärde och femte setet består av 10 reps. Kändes hur bra som helst, helt klart ett upplägg jag kommer växa in i och bli starkare av att följa. 

Jag börjar även äntligen ta mig vidare i maghjulet, känner mig stark. Lyckades filma ett av dagens försök, en liten bit kvar innan jag godkänner den som en full ab wheel rollout, men det känns inte längre som något ouppnåeligt. Vägen hit har varit lång och det är verkligen tack vare David som jag ens kommit på tanken. Han "skapade" även en egen övning för att öva upp styrkan i ytterläget, läs mer här.

 Kände även på lite tyngre enarmsswingar, det som jag egentligen skulle ha gjort i måndags. Testat 28 kg som max tidigare, men 32 kg kändes helt ok faktiskt. Tungt, men stabilt.  



TISDAG
Squat
Uppvärming:
20 kg - 2 x (10)
40 kg - 1 x (10)
60 kg - 1 x (6)

Arbetsset:
65 kg - 1 x (3)
50 kg - 4 x (10)

Pull-ups
Uppvärming: 
BW - 3 x (5)

Arbetsset: 
+ 10 kg - 5
BW - 9, 7, 6, 7  

Ab-wheel 
Övade med assistans
3 försök till full rollout, se den första på filmen nedan!



Kettlebellswing, enarms
16 kg - 10/10
24 kg - 2 x (5/5)
32 kg - 5 x (5/5)

ONSDAG
Löpning
Distans: 6 km 
Tid: 20:09

Calisthenics
Pistols BW - 3 x (5/5)
HSPU - 5 x (3)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar