söndag 18 augusti 2013

Helgens friträning - imorgon börjar allvaret!

Nästa vecka börjar det nya träningsupplägget, så jag passade på att leka av mig lite och njuta av (en känsla) av att vara fri! Har sysselsatt mig med marklyft, knäböj, bänkpress, handstående, human flag... Ja, allt förutom sånt som är jobbigt (löpning och snatch!). Imorgon börjar allvaret, men jag ser fram emot lite struktur faktiskt. Dessutom är det lättare att uppmärksamma sin progression när man följer ett träningsschema, vilket jag gillar. Här kommer en summering av helgens aktivitet.

FREDAG

Chin-ups 
BW- 5 x (5)
+ 10 kg - 3 x (3)

Deadlift
60 kg - 10
80 kg - 8
100 kg - 4 x (5)
110 kg - 1 x (5) 

The Century: 
40 squats, 30 strikta push-ups, 20 hanging knee raises, 10 pull-ups
Tid: 4:20
Jag fixade inte att göra alla pull-ups i sträck, fick hoppa ner och vila efter hälften. 

Calisthenics
Handstand
Human flag practice


Riktigt nöjd med min Human Flag-progression faktiskt! Men förra veckan sträckte jag mig längs sidan när jag blev lite för ivrig, så jag ska vila helt från denna övning tills det känns bra igen. 


LÖRDAG

Benchpress
20 kg - 2 x (15)
40 kg - 1 x (10)
50 kg - 3 x (5)
55 kg - 2 x (5)

Squat
20 kg - 1 x (20)
40 kg - 1 x (10)
50 kg - 1 x (5)
55 kg - 1 x (5)
60 kg - 55 x (5)

Dips
BW - 5 x (10)

Handstand practice

SÖNDAG

Yoga - fokus på bakåtböjningar

Mat
Lördagsmiddagen blev en succé! Löjromstoast, rosé och Toskansk kyckling á la Liljeros är visserligen aldrig fel...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar