måndag 26 augusti 2013

Aj

Har haft smärta längs med sidan av bålen ett par dagar och därför tagit det lugnt med träningen generellt, fram för allt så har jag skippat kroppsviktsträningen eftersom det var i samband med att jag övade på Human flag som smärtan uppstod. Idag kändes det lite bättre så jag kände på snatch. Det gick sådär, nu har jag en stelhet i bröstryggen som inte känns så bra. Får vila, masseras och boka in en tid hos en sjukgymnast, osteopat eller dylikt om det inte blir bättre. Deppigt, men vad ska man göra? Är väldigt sällan sjuk eller skadad, så det är säkert bra träning för mig.

TORSDAG
Benchpress
52.5 kg - 1 x (5)
45 kg - 4 x (10)

Overhead press, skivstång
30 kg - 1 x (3)
20 kg - 4 x (10)

Rodd
35 kg - 3 x (10)


FREDAG
Trappsprint med Fia
10 vändor uppför Linnetrappan (75 sek vila)
Riktigt tunga ben!

LÖRDAG
Backsquat
65 kg - 1 x (5)
50 kg - 1 x (10)
52,5 kg - 1 x (10)
55 kg - 2 x (10)

Marklyft
105 kg - 1 x (5)
90 kg - 4 x (10)

Chins
+ 10 kg - 1 x (5)
BW: 9, 9, 8, 7

Handstand practice

Styrkepasset i lördags var helt vansinnigt jobbigt! Eftersom jag missat mycket annan träning la jag till ett extra pass squats, herregud vilken volym det blev! 4 x 10 repetitioner av 90 kg i marklyft var en helt ny känsla för mig. Kändes som om jag hade sprungit en mil! Träningsvärken idag är inte nådig, om man säger så... Men jag gillar fortfarande upplägget. Hade ingen smärta i midjan under passet så jag testade till och med lite handstående, gick bra.

SÖNDAG
Yoga

MÅNDAG

Enarmsswing
28 kg - 10/10
32 kg - 5 x (5/5)

Pistols 
BW- 10 x (3/3)

Snatch
16 kg - 3 x (5/5)
20 kg - 1 x (5/5)
Sedan fick jag avbryta, gjorde ont.


Just nu vill jag göra det här. Det kan jag inte. :(


Tur att jag fortfarande kan äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar