söndag 16 juni 2013

Mark, bänk, handstående, trappsprint och pizza - bra helg

Helgen har varit riktigt bra. Under lördagen arrangerades preparandkursen inför RKC cert. som går av stapeln om två veckor. Kul att se så många ivriga, förväntansfull (och smått nervösa) blivande kettlebellinstruktörer samlade. Minns själv känslan inför min RKC förra sommaren... Ni har verkligen en helg att se fram emot! Inspirerad, vilket ofta leder till väldigt bra träningspass, denna helgen var inget undantag.

FREDAG
Swing 32 kg - 4 x (10)

CC
Kneeling push-ups 2 x (30) (progression standards)
Leg knee raises - 2 x (35)  (progression standards)

Deadlift
90 kg - 2 x (5)
100 kg - 2 x (5)
Bear cycle
112,5 kg - 5
102,5 kg - 5
92,5 kg  - 10 x (5)

Bodyweight
Handstand, skin the cat, progressioner back lever, headstand peak.

Jag undrar hur länge jag kan fortsätta öka i marklyften, känns fortfarande jättebra och som att jag har mer att ge under arbetssetet. Första setet börjar däremot bli tungt. Blev en hel del handstående och dylikt, kul att leka lite, i sann fredagsganda. Har äntligen börjat våga stå fritt.

LÖRDAG
CC
Supported squats - 3 x (30) (progression standards)
Horizontal pulls i TRX- 3 x (30) (progression standards)

Back squat
50 kg - 8
55 kg - 1 x (5)
60 kg - 5 x 5

Benchpress
20 kg - 20
40 kg - 10
55 kg - 5 x (5)
60 kg - 4, 5 - PR!

Bodyweight
Handstand fritt! Gick superbra.

The Century (männens) - 3:40

Bänkpressen kändes superbra, 60 kg kändes äntligen som en hanterbar vikt. Har kört 5 x 5 på 55 kg i ett par veckor nu med förhoppningen om att jag skulle klara över 3 reps med 60, och det verkar onekligen ha funkat! Gött.

SÖNDAG
CC
Half handstand pushups - 20, 15, 12
Straight Bridges - 3 x (10)

Trappsprint 
7 set, 2 min vila
Ca 190 trappsteg. Väldigt, väldigt brant.

David gillar att planera träningsutmaningar åt sig själv, men fram för allt åt andra (mig). Han informerade mig tidigare i veckan att han hade en på lager som jag skulle få köra på söndag. Kände mig otroligt ambivalent till detta, förväntansfull och motsträvig på samma gång. Sofia (som är pepp till allt träningsrelaterat JÄMT) följde med och förgyllde upplevelsen, som visade sig vara väldigt kul! En ny trappa att springa i, längre, brantare och krokigare än Linnétrappan. Svinjobbig. David tog på sig jobbet som guide och fotograf och gjorde sig därmed väl förtjänst av en vegetarisk pizza med bacon och extra ost.

Trappsprint!


Jag har ingen kontakt med mina ben längre, helt avdomnade. "Jag kommer få så jäkla starka ben" var mitt mantra ;)


Belöningen. En väldigt god Cyranopizza med pesto, oliver, tomater, champinjoner, 
paprika och chévre.

Precis! Mat är inte en "thing" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar