torsdag 4 juli 2013

5 ton marklyft och semester

Har inte fått till ett blogginlägg på bra länge nu, usch och fy. Har haft en hektisk period inför semestern och har inte haft någon lust att skriva. Tränat har jag givetvis gjort! Här kommer en kort summering av den gångna träningsperioden.

RKC har ägt rum där jag fick vara med som hjälpinstruktör. En mycket lyckad helg med många nya bekantskaper och insikter, en helg att minnas helt enkelt! Väldigt glad att jag fick ta del av detta.

Jag har ökat i marklyften. Har under våren haft som mål att dra 5 x (5) på 100 kg, igår lyckades jag lyfta 10 x (5) på 100 kg. Väldigt gött. Mina squats känns även de bra och jag har ökat lite, kan nu bekvämt köra djupa femmor med 65 kg, alltid något.

Kroppsviktsträningen löper på, handståendet känns ännu mer stabilt och David har tvingat mig att börja med assisterade muscle-ups med stång (han gör dem riktigt snyggt här). Fortsätter med convict conditioning upplägget som känns väldigt bra, men det är väldigt, väldigt jobbigt att hela tiden jobba med att stärka sin svagaste länk. Jag blir ödmjuk, om man säger så. Löpningen går gaaaanska bra, när den väl blir av. Ca 2 pass i veckan blir det väl, men jag hade mått bra av 3.

Under midsommarhelgen körde jag och David ett lite annorlunda träningspass, som han konstruerat. Förstår inte riktigt hur han kommer på allt, att planera aktiviteter och workouts är verkligen något han är bra på. Ett utomhuspass med allt från thrusters med sten, löpning med stock till pull-ups och armhävningar. Eftersom vi befann oss i Sverige började det självklart att regna! En sak är säker, och det är att jag aldrig någonsin kommer tröttna på träning eller fastna i gamla spår så länge jag har honom i mitt liv.



Nu åker jag hem till Torsby och firar in mitt tjugofjärde år på denna jord, sedan åker jag och David på  semester. Det kommer således vara lite tyst på denna blogg, men i augusti är jag tillbaka starkare än någonsin!





1 kommentar:

  1. Kul att få se er in action! Så jäkla starka ni är! :) Fortsätt som ni gör - ni kommer gå långt!

    SvaraRadera