onsdag 7 november 2012

Det blir roligare när man är fler! (Filmbevis)

Både idag och igår bjöd på härlig gemensam träning på kettlebell center. Igår VO2 max med David och Joakim. Idag kettlebell muscle med Fredrik, Malin och Eddie. Och visst blir det roligare när man är fler!

TRÄNING

TISDAG 

VO2 max, Snatch, 16 kg
Kadens 6/15 sekunder x 10
Kadens 7/15 sekunder x 30
Tot: 270 reps, 4320 kg

Kändes långsamt med kadens 6 och det var störande at köra i otakt med killarna som körde 7 per 15 sekundersperiod. Bytte därför till 7 efter 10 omgångar. Inte så kaxig efteråt, men körde totalt 40 omgångar (20 minuter) vilket inte är så dåligt!

ONSDAG 

Kettlebell Muscle, week 3, day 2 (easy)
Vikt: 14 x 2
Set: 6 varv
Vila: 9o sekunder

Double Swing x 5
Double Snatch x 5
Double Seesaw Press x 5

Pressarna var riktigt tunga. Fick inte till samma flyt som förra veckan, men det gick. På grund av diverse sjukdomar ligger vi lite olika till i programmet. Jag fick köra 6 omgångar, Fredrik 5 och Malin och Eddie 4.

Handstående fritt
Övade på matta. Kändes bra.

Pullups 
5 "on the minute" x 8
Tot: 40 reps  







Snyggaste uppvärmningen!


Malin balanserar


Jag och fredrik mot slutet av KM, Seesaw press... Tungt för mig. 



2 kommentarer:

  1. SOM jag saknar att träna med er allihop!

    Men, jag får väl göra det bästa av situationen här nere söder. Får väl snart ta och öppna en Kettlebell Center-filial här nere och se om det finns några likasinnade. ;)

    SvaraRadera
  2. Daniel, vi saknar dig! Tycker det låter som en självklarhet att du ska öppna en KC söder ut, så får vi en anledning att hälsa på dig!

    SvaraRadera