söndag 21 april 2013

Snatchtest och pyramidintervaller

Den gångna träningsveckan avslutades förvånansvärt bra. Hade lite ont i halsen på torsdag och hann tänka ett par negativa tankar... Men jag vilade och sedan verkade det tack och lov helt försvinna ur systemet och jag kunde träna som planerat under helgen. Fredagspasset blev en "mini TSC" med marklyft, pull-ups och snatch. Lyckades beta av 115 st snatch på 5 minuter (20 kg), vilket är ett nytt rekord för mig. Marklyften har gått väldigt bra denna vecka och kroppen känns fräsch överlag. Pull-ups med vikt känns väl sådär, men allt kan inte vara en dans på rosor.

Jag testade även den nya och hypade gruppträningsformen GRIT strength i helgen, tänkte skriva en kort recension om vad jag tyckte om det klassen här på bloggen, håll utkik!

Sierras träningslogg

TORSDAG
Vila, lite lätt halsont :S

FREDAG
Ingen mera halsont! :)

Pull-ups
BW: 3, 13
+ 10 kg: 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1,
+ 20 kg: 1
+ 22 kg: Fail x 2

Marklyft
70 kg - 10
90 kg - 8
100 kg - 3 x (5)
RSR 105 kg - 2 x (6)

Snatch
Snatchtest 5 min, 20 kg: 115 reps (PR!)

LÖRDAG
GRIT Strength
Release #4
(Recension i nästa bloggpost)

Backsquat
20 kg - 15
40 kg- 15
60 kg- 3 x (8)

Benchpress
20 kg- 10
40 kg-10
55 kg- 3 x (8)

SÖNDAG
Löpning
Pyramidintervaller 30 min (tipstack Peter)
1 min joggvila mellan intervallerna
3 min uppvärmning
1 min - 3:30 tempo
2 min - 3:45 tempo
3 min - 3:45 tempo
4 min - 3:45 tempo
3 min - 3:45 tempo
2 min - 3:45 tempo
1 min - 3:20 tempo
3 min nedvarvning

Yoga 75 min
Fokus på relaxation av axlar och nacke.

Sierras matdagbok

Dessa maträtter gav mig lite extra livskvalitet, mest tack vare i vilket sällskap de intogs, men också för att de var ruggigt goda, delicious!



Brunch på Solrosen med Peter. 
Vi åt salladsbuffén kort och gott! Väldigt fräsch och matig, men fin variation. 
Krämig och stark hummus, roliga kombinationer av kål och grönsaker av god kvalitet.  Varmrätterna såg ganska tunga ut och inte så proteinrika. 



Lunch med David på Hyllan. 
En förträffligt god förrätt, moule mariniéres med nybakat bröd och oliver till. 


En ännu godare huvudrätt. 
Sotad gös med pocherat ägg, ansjovis och en potatissallad med kapris, oliver och inlagd lök. 


Jag trivs i mitt eget sällskap också!
Tofu- och broccoli stekt med soja, chili och ingefära, 
med en sallad gjord på baby spenat, svarta bönor, färska tomater, inlagda tomater
 och en söt-stark dressing. Bröd och keso till det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar