onsdag 17 april 2013

Etthundratrettio


Måndag
Marklyft
70 kg
90 kg
100 kg
RSR 110 kg 6 x (2)

Tog det lugnt, har känt mig trött i kroppen och haft en lätt ömhet i höger höft. Dessutom instruerar jag många klasser denna vecka, så det blir rätt mycket belastning ändå.

Tisdag
Löpning, löpband
Distans: 5 km
Tid: 22:16
Tempo: 04:27 min/km
Kort pass för att rensa huvudet!

Onsdag
Marklyft
70 kg - 8
90 kg - 6
110 kg - 3
120 kg - 1
RSR 130 kg - 2 x (2) PR, big time!!!

2 x (2) på 130 kg är verkligen ingenting jag trodde jag skulle klara av inom det närmsta året, är genuint förvånad att det gick och kändes så bra. Har utan att överdruva tagit mig över en stor fet mental spärr. Varit fast övertygad om att jag aldrig kommer komma över 130 strecket. Har tidigare lyckats dra 127,5 kg i sumo ett par gånger och en gång med vanlig matklyftsstil. 130 kg ärverkligen en seger för mig och jag kände mig dessutom inte på topp innan. Hade precis laddat med buffén på Wok Göteborg, kanske är det hemligheten? ;)

Just nu gillar jag RSR väldigt mycket och känner mig duktig! Då blir det glass.

1 kommentar:

  1. Man kan inte låta bli att ryckas med av din glädje! Själv vart jag glad att jag klarade hälften av dina förut 120 kg men jag får helt enkelt kämpa vidare igen och då denna gång mot 65 kg! Jag är stolt så det borde du verkligen vara! Och glass, det måste betyda att våren är på ingång! Yey! / litenburk

    SvaraRadera