måndag 15 april 2013

Pull-ups med 20 kg övervikt!

Söndagsträningen satt väldigt bra!

Blev ett rejält snatchpass med 22 kg (känns i trapezius idag) och PR i viktade pull-ups, 2 x 2 på 20 kilo. Ska se till att filma nästa pass, är själv väldigt nyfiken på hur det ser ut med 20 kg. Mina pull-ups med + 5 kg går nämligen inget vidare, känns som hela rörelsebanan blir fel när jag hänger vikten på mig, blir ostabilt och inte särskilt energibesparande om man säger så. Borde klara fler än vad jag gör i dagsläget (ca 8-9) med 5 kg tycker jag, med tanke på att jag har tidigare klarat 17 reps med kroppsvikt. Eller så tynger den extra vikten mycket mer än vad jag tror, men då borde jag åt andra sidan inte klara pull-ups med 20 kg...

Snatch
MSLap V02-max
Vikt. 22 kg
Kadens: 15 reps/30 sekunder
Set: 10
Vila: 4:00 min (enligt protokoll: 04:30, blev rastlös)
Tot: 150 reps 3300 kg

Pull-ups
BW: 3, 3
+ 10 kg: 1, 5, 5, 5
+ 15 kg: 3
+ 20 kg: 1, 2, 2 - PR!
BW: 12

Och lite YOGA på NW domkyrkan som avrundning

Lite matinspiration...



Lunch gjord på rester! Quesedillas med ost och spenat, salsa, guacamole och limecréme fraiche samt en het tomatsoppa med tofu och bönor.  



Söndagsbrunchen bestod av en stekt kycklingfilé med syrad rödkål, koriander
 och lite blandade grönsaker och en vinegrette. Rostat surdegsbröd med färskost till. 



David briljerade med löjromstoast och anka i lördags, 
godaste jag ätit på länge! 


På tal om god mat... Du har väl inte missat det här: Fitnessmatkassen


1 kommentar: