fredag 12 april 2013

Hemma!

Då har jag återvänt från semestern och dykt in i vardagens bestyr igen. Brukar alltid få stå ut med en nedstämd period efter jag varit i USA ("VARFÖR bor jag här, VARFÖR bor jag här, VARFÖR bor jag här?!") men denna gång känns det för första gången otroligt skönt att komma hem, har ju David här! Har lyckats vända på dygnet och kommit in i jobb och träningsrutiner igen. Tacka vet jag ögonbindel, sover som en stock om natten. Fram för allt känner jag mig lycklig, har verkligen landat och känner mig utvilad. Trivs väldigt bra med livet just nu.

Under semesterns gång har jag hållit igång med lugnare träning, ungefär 30 min kroppsviktsträning/jogg eller dylikt per dag med ett par vilodagar. Får hemskt ont i bröstryggen på grund av min skolios när jag är helt inaktiv, men ville samtidigt låta kroppen vila så mycket som möjligt så det fick bli en liten kompromiss. Körde 2 marklyftspass (RSR), båda kändes rejält mycket tyngre än vad jag var beredd på, hoppas jag räknade rätt i omvandlingen av kg --> pounds :S

Sedan jag kommit hem igen har det blivit ytterligare 2 marklyftspass, lite pull-ups och ett snatchpass. Fokus på TSC helt enkelt, som ju närmar sig med stormsteg.

Hur går det då med min uppladdning inför TSC? Känner mig i dagsläget svagare i samtliga moment förutom snatchen jämfört med två veckor innan förra TSC. 100 kg känns som 115 i mark... Viktuppgången på 4-5 kg känns som 10 kg extra i pull-ups... Ska bli intressant att se var allt hamnar den 27:e, men just nu känns det inte som att jag kommer nå mina uppsatta mål. Men man ska aldrig säga aldrig :)

Gårdagens pass!

Marklyft
70 kg - 3 x (10)
100 kg - 2 x (5)

RSR, week 5 day 1
105 kg - 6 x (2)

Pistols
BW - 10 x (1)1
8 kg - 2 (1)
12 kg - 2 (1)

HSPU
10 x (1)

Marklyft i Palm Springs 

Snatch på hemmaplan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar