onsdag 7 mars 2012

12 chins och tofu

Idag hade jag tid på kettlebell center med Fredrik för att utvärdera träningen och planera kommande upplägg, viken lyx! Fredrik stämde av min teknik, pratade om mitt nya upplägg samt fick mig att köra ett maxtest chins (pullups). Har inte fått maxa under den här träningsperioden, som går ut på att aldrig köra till "fail". Men idag fick jag alltså kolla formen. Och just idag hade jag världens mest djupgående och smärtsamma träningsvärk...

Men det gick förvånansvärt bra, 12 godkända (enligt TSC regelverk, halsen ska snudda stången och man får inte gunga upp med hjälp av benen) chins blev det och tekniken har blivit så mycket bättre. Marklyften börjar blir riktigt snygga  och jag känner mig inte lika osäker på TGU och mina pressar. Går i tankarna om att köpa en ny, tyngre kettlebell att ha hemma... Endast 2 månader kvar till Tactical, helt sanslöst!!! Bara att ta tag i hårdträningen och hoppas att praktiken i Borås  inte kommer påverka träningsmängden allt för mycket. Borde kanske kolla upp träningsmöjligheterna där?

Belöningen efter passet blev denna fantastiska måltid. Jag stekte ihop tofu med lök, paprika, majs och massa starka kryddor. Svepte röran i fullkorns tortillabröd och toppade med salsa, en klick créme fraiche och avokado. Mums!




Nu ska jag ut med hundarna och jobba en liten stund till. Har många nya och spännande projekt som behöver lite kärlek, tid och kraft. Imorgon blir det att introducera Amanda för fantastiska passet RPM och sedan skriva på vår C-uppsats.

Ha en underbar kväll!

1 kommentar: