måndag 31 oktober 2011

Dagens myt - kokosmjölk light är nyttigare än vanlig

Jag vill inleda med att säga att jag inte är emot lightprodukter. I vissa fall är de riktigt bra att använda och jag tycker att tillsatshystetin är något överdriven.

MEN, det finns en produkt som jag vill avråda dig som konsument att köpa, främst av ekonomiska skäl. Kokosmjölk light! De har bokstavligt tagit en halv burk kokosmjölk och spätt ut den med vatten. Mitt tips till dig är att istället köpa en vanlig och späda den med vatten hemma själv. Gör exempelvis dubbel sats av din gryta, ha i en hel burk och en burk med vatten. Tada! Du har skapat kokomsmjölk light!

Då fick jag det ur mig....





1 kommentar:

  1. Snacka om bra tips. Jag köper nästan aldrig light men för de som gör det är detta otroligt bra tips.

    SvaraRadera