fredag 28 oktober 2011

PT

Ny träningsinspiration!

Har tagit hjälp av en ny PT för att få hjälp att lägga upp min träning och öka min motivation. Mina mål är att  slå fjolårets tid på gbgsvarvet (1.43) samt få högre poäng på vårens TSC http://tacticalstrengthchallenge.se/ (145). 2 mål som kommer kräva mycket träning och mental förberedelse.

Träffade Mikael Kilander på Sportlife Almedal igår och jag fick genomföra en rad tester som kommer ligga till grund för min framtida träningsplanering. Gjorde även en Tanitamätning för att mäta eventuella förändringar i kroppssammansättning.

Känner mig mycket positiv till vårat samarbete, trots att han ganska snabbt identifierade mina svaga sidor (balans...) Men också mina styrkor! Vi mätte bland annat balans, effektmått på cykel och roddmaskin, explosivitet i benen och skillnaden i explosivitet på höger/vänster (massa hopp), chins-och  situptest på tid, maxstyrka i ben- och vadpress samt uthållighet i ben.

Mikael hade redan innan lagt upp en träningsplan till mig och hur han tyckte att vi bäst kunde lägga upp min träning så det passar min vardag och ger bäst resultat. Det hela kändes väldigt genomtänkt och nytänkande, är sjukt träningsmotiverad! Ska träffas igen på tisdag morgon, ska bli spännande att se vad som står på schemat då, har för mig att det är dags för konditionstesterna då.

Kan rekommendera ALLA att ta hjälp av en PT för att utveckla sin träning! Det är så mycket roligare att träna med ett mål och skönt att slippa tänka själv ;)

Dags för lite kettlebellträning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar