söndag 14 juli 2013

Uppdatering från Italien

3 saker jag är fullkomligt övertygad om just nu:

1. Buffelmozzarella, bröd, ricotta, färsk pasta, spenat, tomat, persika, fisk, kyckling, gelato, ameretto, limoncello, tiramisu, espresso, rött vin, rosé, öl (etc., etc….) är fantastiskt gott. Mat och dryck smakar så otroligt mycket mer och bättre här och om det nu beror på överlägsna råvaror eller min sinnesstämning, det spelar mindre roll. Jag njuter.

2. Sol, flodbad, simturer i havet, bergsvandring och träning med kettlebells i vackra miljöer väcker min kropp till liv och gör det lätt för mig att sedan koppla av och bara vara.  När jag känt för det har det blivit ett par träningspass med dubbla 20 kg klot, kettlebell muscle inspirerat upplägg samt lite kroppsviktsträning. Samtidigt har nog aldrig varit så bekväm med att sitta i en stol och läsa en bra bok eller bara reflektera. Fick jag leva så här hade jag blivit lyckligare, starkare och väldigt lugn. Semester rakt igenom livet, det vore något! 

Det tar sig! Human flag practice.  

3. Jag har hittat min själsfrände, min kärlek, min livspartner.

Där har ni det. Semester, Italien, mat, dryck, träning, återhämtning, kontemplation och besvarad kärlek är den uppenbara lösningen på gåtan hur man lever sitt liv till fullo och uppnår sinnesfrid. Mer än 2 veckor återstår av denna semester, ser ni mig sväva på rosa moln när jag kommer hem så vet ni varför.



Buon appetito!

Ska förutom att lägga upp frestande matbilder försöka uppdatera bloggen med de träningspass jag får till under min vistelse här, håll utkik!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar