fredag 20 juli 2012

Morgonträning och tågresa

Imorse drog jag mig iväg på ett rpm-pass på Sportlife Exclusive. Har inte hittat tid till att spinna regelbundet den senaste månaden så det var otroligt skönt och instruktören (en vikarie, Peter någonting??) var duktig och inspirerande.

En annan anledning var att testa min hypotes att min ryggvärk är associerad med stillasittande. Jag får ofta ont i ryggen (har scolios) när jag sitter stilla länge så tänkte testa att träna INNAN tåg-/bilresan Torsby. So far so good!

Efter passet smet jag in på ett café och åt en liten frukost (ja Anders, den var väl inte så stor då...;)). Sedan köpte jag med mig lite fika för att komplettera den medhavda yoghurten och satte mig på tåget. Är drygt en timme ifrån Karlstad där mamma hämtar upp mig med bil, skönt!

Mätt i magen (i väntan på lunch) och jag har fått en hel del gjort på mitt utbildningsmaterial till en kostrådgivareutbuldning jag ska hålla i till hösten. Visste du exv att råa ägg inte kan utnyttjas fullt ut näringsmässigt? Ägg innehåller avidin, ett protein som binder biotin till sig. Avidin denatureras vid upphettning och då blir biotinet (ett b-vitamin) tillgängligt igen! Så att käka en massa råa ägg kanske inte är jättesmart ;)

Ska testa att lägga upp bilder, men det blir nog inte så snyggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar